amvest achtergrond
Amvest Logo

Over Amvest

Amvest is fondsmanager van woningbeleggingsfondsen en ontwikkelaar van woningen, woongebieden en zorgvastgoed in Nederland. Amvest is in 1997 ontstaan uit een joint venture van Aegon en PfZW.

We managen drie grote fondsen: het Amvest Residential Core Fund, het Amvest Residential Dynamic Fund en het Amvest Living & Care Fund. Daarnaast beheren we ook diverse separate accounts, waaronder drie portefeuilles van Aegon. Eind 2016 is de totale omvang van de fondsen onder management circa 20.000 woningen. De waarde van de assets onder management bedraagt 3,9 miljard euro.

Amvest houdt zich bezig met zowel project- als gebiedsontwikkeling in de economisch sterke gebieden van Nederland. Gebieden die zich kenmerken door een hoge economische groei, welvaart en bevolkingsdichtheid. Kortom: gebieden met een sterke woningmarkt.

Door in een vroeg stadium actief te zijn in gebieden, staan we aan de wieg van het creëren van kwaliteit. En komen woongebieden tot stand die op lange termijn goed functioneren en renderen. We werken daarin nauw samen met gemeenten en andere eigenaren en nemen de verantwoordelijkheid voor zowel de planvoorbereiding als het planologisch proces en de uitvoering daarvan.

Ontwikkelen en fondsmanagement

Het businessmodel van Amvest bestaat uit ontwikkelen en fondsmanagement. Door zowel te ontwikkelen als te beleggen in een gericht deel van de Nederlandse vastgoedmarkt kan een hoger rendement worden gerealiseerd op zowel de beleggings- als de projectontwikkelingsactiviteiten. Amvest kan zo immers de waardegroei in de gehele waardeketen sturen en realiseren. Van strategische (grond)positie tot de dispositie van individuele huurwoningen.

De organisatie

Amvest heeft een compacte en slagvaardige managementorganisatie. De organisatie bestaat uit twee strategische disciplines: Vastgoedontwikkeling (gebieds- en projectontwikkeling) en Investment Management (fondsmanagement). Onze medewerkers hebben jarenlange ervaring in de Nederlandse woningmarkt. Het dagelijks beheer en andere operationele activiteiten besteden wij uit aan externe partijen. Onze relatienetwerken zijn groot en fijnmazig. Ze omvatten de belangrijke beslissers.

Het Directieteam van Amvest bestaat uit ir. W.J. Bodewes, drs. D.F. van Vugt RA (interim), drs. W. Wensing MSRE MRICS, drs. H.M.A. Aarts MRE en L.J. Heddes.

Wienke Bodewes

Wienke Bodewes_b

Functie: algemeen directeur Amvest

Loopbaan: Wienke is sinds 2007 algemeen directeur van Amvest. Tussen 1995 en 2007 was hij lid van de raad van bestuur van woningcorporatie Ymere. Hij begon zijn loopbaan bij de gemeente Rotterdam. Wienke studeerde Stedenbouw aan de Technische Universiteit Delft.

Nevenfuncties: ondermeer voorzitter Raad van Toezicht SWK, voorzitter Stichting Het Nieuwe IJ, voorzitter Holland Property Plaza, voorzitter Forum voor Stedelijke Vernieuwing. Wienke was van 2009 tot en met 2015 voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Projectontwikkeling Maatschappijen (NEPROM).

Linkedin

Dennis van Vugt

Foto Dennis van Vugt

Functie: interim financieel directeur

Loopbaan: Dennis is sinds januari 2017 interim financieel directeur van Amvest. Tussen 2011 en 2016 was hij lid van de Europese directie van CBRE Global Investors. Na zijn vertrek bij CBRE heeft hij zijn interim management activiteiten onder de vlag van Defim hervat waarmee hij ook voor 2011 actief was. Dennis studeerde bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg.

Heleen Aarts

Heleen Aarts_b

Functie: directeur gebiedsontwikkeling

Loopbaan: Heleen is sinds 2009 directeur gebiedsontwikkeling bij Amvest. Zij begon haar loopbaan als adviseur bij Akro Consult. Daarna was zij werkzaam als senior gebiedsmanager bij AM en hoofd gebiedsontwikkeling bij Amvest (2005). Heleen studeerde bestuurskunde aan de RU Leiden en volgde de postdoctorale Master of Real Estate-opleiding aan de ASRE.

Nevenfuncties: onder meer voorzitter Algemeen Bestuur en Dagelijks Bestuur Stichting Kennis Gebiedsontwikkeling (SKG), lid van de Raad van Advies van Master City Developer (MCD) en spreker op diverse congressen en bijeenkomsten.

Linkedin

Léon Heddes

LeonHeddes_b

Functie: directeur projectontwikkeling

Loopbaan: Léon is sinds 2009 directeur projectontwikkeling bij Amvest. Daarvoor was hij directeur bij Heijmans Vastgoed en AM. Hij begon zijn loopbaan bij de Koninklijke Marine. Léon heeft de officiersopleiding gedaan aan het Koninklijk Instituut voor de Marine. Later volgde hij een Excecutive MBA-opleiding bij INSEAD.

Nevenfuncties: lid raad van toezicht Archis.

Linkedin

Wim Wensing

Wim Wensing_b

Functie: directeur investment management

Loopbaan: Wim is sinds 2011 directeur investment management bij Amvest. Van 2000 tot 2011 was hij werkzaam bij ING REIM (CBRE Global Investors) als fundmanager en directeur. Daarvoor werkte hij bij Meeùs Vastgoedmanagement. Hij begon zijn loopbaan bij een woningcorporatie. Wim studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en volgde de postdoctorale Master of Science in Real Estate-opleiding aan de ASRE.

Nevenfuncties: bestuurslid Stichting Vastgoeddata (StiVAD).

Linkedin

Integriteit

Amvest hanteert een interne gedragscode voor directie, leidinggevenden en medewerkers op het gebied van integriteit, transparantie en maatschappelijk verantwoord handelen (zie downloads). Alle medewerkers hebben de code, die een onlosmakelijk deel van de arbeidsovereenkomst uitmaakt, ondertekend.

Naast de Amvest Gedragscode volgt Amvest als lid van de Vereniging van Institutionele Beleggers in Vastgoed Nederland (IVBN) en de Vereniging van Nederlandse Projectontwikkeling Maatschappijen (NEPROM) de gedragscodes die gelden voor leden van deze brancheverenigingen.

Duurzaamheid

Amvest gelooft dat de vastgoedbranche een grote bijdrage kan leveren aan het verduurzamen van de gebouwde omgeving. En dat investeren in duurzame gebieden en woningen leidt tot een hoger rendement.

Voor zowel project- en gebiedsontwikkeling als het beheer van onze woningen heeft Amvest een duurzaamheidstrategie.

Bij de ontwikkeling van gebieden en projecten zet Amvest in op duurzaamheid in brede zin. Daarbij gaat het om het creëren van aantrekkelijke, levendige en daarmee duurzame gebieden. Gebieden die in sociaaleconomisch opzicht kloppen, fysiekruimtelijk goed in elkaar zitten en financieel goed te exploiteren zijn. Uiteraard met gebruik van duurzame en milieuvriendelijke materialen. Bij zowel de ontwikkeling als het beheer van onze woningen spelen reductie van CO2-uitstoot, energieverbruik, waterconsumptie en het milieu een belangrijke rol. Jaarlijks stellen wij een actieplan op om de duurzaamheid van onze bestaande woningvoorraad verder te verbeteren.

Amvest ziet duurzaamheid als een gezamenlijk belang, met een specifieke verantwoordelijkheid voor alle partijen in de vastgoedketen.  Wij verwachten dan ook van onze contractpartijen een proactieve bijdrage om onze doelstellingen te realiseren. Op onze beurt zullen wij onze klanten (kopers en huurders) voorlichten over de wijze waarop zij hun duurzame woning zo efficiënt mogelijk kunnen  gebruiken.

Amvest is lid van de Dutch Green Building Council, de commissie Duurzaamheid van de NEPROM en de Taskforce Duurzaamheid van de IVBN. Voorts neemt Amvest deel aan duurzaamheidplatforms en de GRESB benchmark.

Werken bij Amvest

Ben je een jonge professional op het gebied van property- en assetmanagement en zoek je een uitdaging? Amvest zoekt een assetmanager voor het Amvest Living & Care Fund.

Assetmanager Amvest Living & Care Fund

Large-Guillaume_Groen-Amvest-Futura_Oudewater-A3-14

Voor onze afdeling Investment Management zijn wij op zoek naar een assetmanager voor het Amvest Living & Care Fund. Een jong fonds dat volop groeit. Samen met de portfoliomanager en technisch manager bouw je aan de groei en optimalisatie van het fonds. Als assetmanager ben je een spin in het web op commercieel, technisch en administratief gebied. Herken jij je hier in en wil je werken bij een spraakmakende en onderscheidende belegger/ontwikkelaar? Dan ben je meer dan welkom in ons team.

Je taken bestaan onder andere uit:

  • Een bijdrage leveren aan de optimalisatie van de fonds performance.
  • Het opzetten van een professioneel managementinformatiesysteem voor het fonds.
  • Het uitvoeren van het goedgekeurde portfolioplan voor het beheer en exploitatie van de complexen in de portefeuille.
  • Het in samenwerking met de portfoliomanager realiseren van een optimale exploitatie en verhuur van de portefeuille, zodat de kwaliteit en het rendement gewaarborgd worden en blijven.
  • Het opstellen van huurcontracten en het schrijven (van onderdelen) van investeringsvoorstellen en het portfolioplan.
  • In samenwerking met de technisch manager onderhouds- en serviceplannen met budgetten opstellen, plannen uitwerken voor groot onderhoud en garantietermijnen monitoren.

Wij zoeken

Een kandidaat met HBO/academisch werk- en denkniveau. Je bent een starter of hebt tot circa drie jaar werkervaring in een vastgoedgerelateerde functie. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, bent innovatief en een teamplayer.

Wij bieden

Een uitdagende baan voor een ambitieuze professional die een bijdrage wil leveren aan de groei van het Amvest Living & Care Fund. Je komt te werken in een dynamische werkomgeving. Je kan zelfstandig werken en krijgt veel verantwoordelijkheid. En natuurlijk horen hier marktconforme arbeidsvoorwaarden bij.

Over het Amvest Living & Care Fund

Het Amvest Living & Care Fund (AL&C Fund) is een vastgoedbeleggingsfonds dat namens institutionele beleggers investeert in kwalitatief hoogwaardig zorgvastgoed in Nederland. Het AL&C Fund richt zich op wonen en leven voor ouderen met een (zwaardere) zorgindicatie, die mede daardoor niet meer zelfstandig kunnen wonen. Amvest is hiervoor een langdurige samenwerking aangegaan met vaste zorgpartners, die een kleinschalige formule met een vastomlijnd concept als keten in de markt zetten. Deze formules kenmerken zich door een beperkt aantal bewoners per complex, persoonlijke aandacht en hoogwaardige zorg en dienstverlening. Het fonds heeft momenteel 40 zorgcomplexen in portefeuille en heeft als doelstelling te groeien naar minimaal 200 complexen.

Stageplekken

Zit je in de afrondende fase van een vastgoedgerelateerde opleiding of ben je net in het bezit van een diploma in die richting? Amvest heeft een stageplek beschikbaar op de afdeling Investment Management en op de afdeling Marketing en Research.

Stagiair Investment Management

Voor onze afdeling Investment Management zijn wij op zoek naar een gedreven en energieke stagiair voor een periode van 3 tot 6 maanden. Als stagiair loop je samen met de assetmanagers mee en maak je in korte tijd kennis met veel verschillende aspecten van een woningontwikkelaar en -belegger.

Wat houdt je functie in?

  • Ondersteunen van asset/transactiemanagement in acquisitie- en dispositietrajecten.
  • Assisteren bij diverse haalbaarheids- en marktonderzoeken.
  • Administratieve ondersteuning.

Wat vragen wij van je?

  • Je bent in de afrondende fase van een vastgoedgerelateerde opleiding of net in het bezit van een diploma in die richting (WO);
  • Je hebt maximaal 2 jaar werkervaring;
  • Je kunt goed zelfstandig werken en leert snel;
  • Je bent analytisch sterk en combineert dit met goede communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt ad-hoc klussen aan, bent vasthoudend, resultaatgericht en je hebt een goed commercieel inzicht.
  • Je beheerst het MS Office pakket.

Wat bieden wij je?

Werken in het team bij Investment Management betekent werken in een zeer dynamische omgeving binnen Amvest. Je krijgt veel facetten van het assetmanagement mee. Een uitdagende rol in een gedreven team, en een fijne werkomgeving met veel mogelijkheden om jezelf te ontplooien. Daarnaast bieden wij je een marktconforme stagevergoeding.

Stagiair Research

Voor onze afdeling Marketing en Research zijn wij op zoek naar een gedreven en energieke stagiair voor een periode van 3 tot 6 maanden. Als research-stagiair doe je onderzoek naar de ontwikkelingen op de woningmarkt en onderzoek je de lokale woningmarktomstandigheden ten behoeve van lopende projecten en nieuwe acquisities. Hiermee vervul je een rol binnen uiteenlopende projecten en geef je input voor het beleid van Amvest. Je maakt in korte tijd veel verschillende aspecten van een woningontwikkelaar en -belegger mee.

Wat houdt je functie in?

  • Onderzoek doen naar de marktomstandigheden van woningprojecten ten behoeve van het bepalen van de haalbaarheid. Het betreft zowel turnkey aankopen als tenders en gebiedsontwikkelingen.
  • Het opstellen van analyses en rapporten op basis van databestanden en daarmee een bijdrage leveren aan periodieke verslagen en notities ten behoeve van de fondsen van Amvest.
  • Het actualiseren, beheren en verrijken van databestanden en analyses

Wat vragen wij van je?

  • Je bent in de afrondende fase van een vastgoedgerelateerde opleiding of net in het bezit van een diploma in die richting (HBO/WO);
  • Je hebt maximaal 2 jaar werkervaring;
  • Je kunt goed zelfstandig werken en leert snel;
  • Je bent analytisch sterk en combineert dit met goede communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt ad-hoc klussen aan, bent vasthoudend, resultaatgericht en je hebt een goed commercieel inzicht.
  • Je beheerst het MS Office pakket.

Wat bieden wij je?

Werken in het Marketing-en-Research-team betekent werken in een zeer dynamische omgeving binnen Amvest. Je krijgt veel facetten van de vastgoedmarkt mee. Een uitdagende rol in een gedreven team, en een fijne werkomgeving met veel mogelijkheden om jezelf te ontplooien. Daarnaast bieden wij je een marktconforme stagevergoeding.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je motivatie en CV naar Helma Oussoren, HR Manager, houssoren@amvest.nl. Heb je nog vragen over de functie? Bel gerust met Helma, 020 430 12 50.